O Szkole

The International School of Leszno

Oddziały międzynarodowe

W oddziale międzynarodowym realizowane są przedmioty wynikające z ramowego planu nauczania dla szkoły podstawowej oraz wskazane jako obowiązkowe przedmioty wynikające z międzynarodowego programu Cambridge (English as a Second Language - język angielski jako język obcy, Mathematics - matematyka, Science - nauki przyrodnicze tj. chemia, biologia, fizyka oraz nauka o ziemi, Global Perspectives (perspektywy globalne).

W przypadku wybranych przedmiotów realizowanych w oparciu o program Cambridge English as a Second Language (język angielski jako drugi język), Mathematics (matematyka) i Science (nauki przyrodnicze tj. chemia, biologia, fizyka oraz nauka o ziemi) na zakończenie każdego roku szkolnego uczniowie przystępują do testów mierzących postępy w nauce opracowanych przez Cambridge Assessment International Education: 
  • Cambridge Primary Progression Tests (w klasach I – IV),
  • Cambridge Lower Secondary Progression Tests (w klasach V-VIII).
Testy oceniane są w oparciu o wytyczne w/w instytucji przez nauczycieli uczących w szkole. Po ukończeniu klas IV i VIII, uczniowie mogą przystąpić do egzaminów zewnętrznych takich jak: 
  • Cambridge Primary Checkpoint, 
  • Cambridge Lower Secondary Checkpoint.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, nauczanie przedmiotów na II etapie edukacyjnym będzie prowadzone w języku angielskim. Wyjątek stanowią zajęcia dla uczniów będących obywatelami polskimi, które obejmują język polski, część historii Polski oraz geografię Polski. 

Szkoła zapewnia uczniom oddziału międzynarodowego będącymi obywatelami polskimi nauczanie języka polskiego oraz części historii dotyczącej historii Polski i części geografii dotyczącej geografii Polski (zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego ustaloną w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 1 lit b-h). 
Zapewniamy również uczniom oddziału międzynarodowego niebędącymi obywatelami polskimi nauczanie języka polskiego jako języka obcego. Program realizowany w oddziale międzynarodowym zapewnia uczniom tego oddziału możliwości przejścia na każdym etapie kształcenia, do kształcenia realizowanego zgodnie z programami nauczania, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. a.

Centrum Egzaminacyjne Cambridge Primary i Lower Secondary Checkpoint

Jesteśmy jedyną szkołą w Lesznie posiadającą Centrum Egzaminacyjne Cambridge Primary i Lower Secondary Checkpoint. 

Po złożeniu wniosku przez rodziców/opiekunów prawnych uczniowie mogą podejść do egzaminów takich jak:  
  • Cambridge Primary Checkpoint,  
  • Cambridge Lower Secondary Checkpoint. 
Są to zewnętrzne testy, które monitorują wyniki indywidualne i grupowe po klasie IV oraz pod koniec szkoły podstawowej po klasie VIII. Dostępne dla języka angielskiego, matematyki.

Dlaczego warto wybrać naszą szkołę ?

  • Realizujemy program międzynarodowy Cambridge, tzn. że uzyskaliśmy akredytację Cambridge International Education oraz mamy regularny nadzór potwierdzający realizację programu na najwyższym poziomie.
  • Prowadzimy oficjalne egzaminy kończące dwa etapy edukacji Cambridge Primary oraz Lower Secondary, to dlatego, że jesteśmy oficjalnym centrum egzaminacyjnym.
  • Nauczanie na najwyższym poziomie, to dlatego, że posiadamy wykwalifikowaną kadrę.
  • Posiadamy oddziały międzynarodowe, to dlatego, że uzyskaliśmy na nie zgodę z Ministerstwa Edukacji.
Przed nami jeszcze wiele projektów, które już są w trakcie uzyskiwania zgód, ale o nich jeszcze nie mówimy dopóki nie mamy oficjalnego potwierdzenia instytucji zewnętrznych.

Co nas wyróżnia?

  • Promujemy zdrowy tryb życia
    Odpowiednio zbilansowana dieta dostosowana do wieku dziecka, wzbogacona o owoce i warzywa.
  • Projekty międzynarodowe
    Możliwość uczestnictwa w programie ERASMUS+, wyjazdy zagraniczne, poznawanie kultur krajów anglojęzycznych.
  • Doskonała baza dydaktyczna:
  1. Materiały edukacyjne z renomowanych wydawnictw oraz Mother Goose Time,
  2. Tablice interaktywne,
  3. Tablety,
  4. Gry planszowe w języku angielskim, pomoce i sprzęt do integracji sensorycznej,
  5. Liczne innowacje pedagogiczne.
  • Języki obce
    Dwa języki = podwójne możliwości.
    Oprócz nauki języka angielskiego, uczniowie już od I klasy mają możliwość nauki języka hiszpańskiego.
    Dlaczego język hiszpański?
    Ciekawostka: Język hiszpański i język angielski należą do czołówki języków pod względem ilości użytkowników na świecie. Są językami urzędowymi lub roboczymi ważnych międzynarodowych organizacji m.in.: ONZ, UE, UNESCO, NATO.

Ocenianie

Nasza szkoła ocenia ucznia na podstawie oceniania kształtującego. 
Wyjaśniamy czym jest ocenianie kształtujące:

Ocenianie kształtujące to koncepcja, która zakłada prowadzenie i ciągłe doskonalenie procesów uczenia się i nauczania w szkole, w wyniku których uczniowie i uczennice zyskują duże i wartościowe doświadczenie. To także efektywna praktyka szkolna, która opiera się na dialogu i szacunku. W centrum jej uwagi znajduje się udzielanie informacji zwrotnej, która wspiera uczniów w procesie uczenia się, a nauczycielowi dostarcza wiedzy, jak ma tego wsparcia udzielać. Koncentruje się również na stwarzaniu sytuacji edukacyjnych, które sprzyjają głębokiemu uczeniu i budują odpowiedzialność oraz samoregulację uczniów i uczennic w procesie uczenia się. Ocenianie kształtujące buduje otwartą i uczciwą relację między podmiotami procesu uczenia się zachodzącego w szkole. Dzięki tej relacji oraz wynikającego z niej poczucia bezpieczeństwa, w szkole może mieć miejsce dogłębne uczenie się.


Stosowanie oceniania kształtującego jest zgodne z przepisami prawa oświatowego i rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki

Zasadność stosowania elementów oceniania kształtującego (m.in. cele i kryteria sukcesu, informacja zwrotna) podkreślają w szczególności zapisy dot. oceniania bieżącego i klasyfikacyjnego:
  • Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
  • § 12. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
  • Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych [...] mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje.
  • § 44i ust. 4. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

Fundamenty oceniania kształtującego

  • bieżąca komunikacja między nauczycielkami i nauczycielami a uczennicami i uczniami na temat tego, czego i jak się uczą, czyli informacja zwrotna;
  • transparentny proces uczenia się, czyli jasne i znane cele i kryteria sukcesu;
  • systematyczny, partnerski dialog między uczestnikami procesu uczenia się, tworzący klimat bezpieczeństwa, w którym popełnianie błędów jest naturalne i użyteczne dzięki wykorzystywaniu ich do uczenia się;
  • refleksja nad własnym procesem uczenia się oraz kształcenie umiejętności samooceny i czerpanie z czynionych postępów satysfakcji;
  • wiara w siebie, czyli świadomość własnych możliwości, motywacja do podejmowania wyzwań oraz samodzielność w podejmowaniu decyzji;
  • współpraca, czyli uczenie się od siebie nawzajem.

Dlaczego nasza szkoła jest najlepsza dla twojego dziecka?       ZAPEWNIAMY:

  • naukę wybranych przedmiotów w języku angielskim - z uwzględnieniem podstawy programowej kształcenia ogólnego programów nauczania,
  • zdrowe posiłki - 5 i 6 latki wyżywienie całodzienne (śniadanie, zupa, II danie, podwieczorek), a dla starszych klas zgodnie z życzeniem rodziców,
  • opiekę świetlicową - od 6:30 - 8:00 oraz od 15:00 - 17:00,
  • dyżury wakacyjne - jesteśmy otwarci również podczas ferii zimowych i wakacji letnich,
  • jednozmianowość,
  • zajęcia sportowe - (zajęcia wychowania fizycznego z elementami piłki nożnej),
  • nauka pływania na basenie,
  • joga, wyjścia grupowe i wycieczki szkolne,
  • opiekę logopedy, psychologa oraz pedagoga - zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
  • robotyka z klocków lego,
  • nauka gry w szachy.

Misja 

Naszą misją jest zapewnienie uczniom edukacji na najwyższym poziomie i przygotowanie ich do pełnienia roli aktywnych i odpowiedzialnych obywateli w zglobalizowanym świecie.
Każde dziecko ma prawo do uzyskania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do pełnienia funkcji liderów w lokalnym i globalnym środowisku. Nasi absolwenci będą kreatywnymi, otwartymi, tolerancyjnymi oraz wrażliwymi młodymi ludźmi przygotowanymi do kontynuacji kształcenia w społeczności międzynarodowej. Jednocześnie będą świadomi narodowych tradycji i historii.
Naszym zadaniem jest zagwarantować uczniom warunki niezbędne do stymulowania ich rozwoju w różnych dziedzinach z poszanowaniem ich indywidualnych pasji, potrzeb i możliwości.

Wartości

Główne wartości, jakimi kierujemy się w naszej działalności edukacyjnej inspirowane są zasadami promowanymi przez UNESCO Chair Global Health and Education.   
Równość – wszyscy uczniowie oraz pracownicy naszej szkoły są równo traktowani    
Zakaz dyskryminacji – jakiekolwiek formy dyskryminacji ze względu na wiek, płeć, kolor skóry, religię czy niepełnosprawność są bezwzględnie zakazane   
Szacunek dla autonomii dziecka – szanujemy fakt, że każde dziecko jest niezależną jednostką ludzką posiadającą prawo do podejmowania samodzielnych decyzji w granicach stanowionego prawa   
Tolerancja – uważamy, że wszyscy ludzie mają prawo do własnych opinii, poglądów czy przekonań i stosujemy tę zasadę zarówno w stosunku do uczniów, jak i współpracowników  

Lokalizacja

Szkoła znajduje się na ul. Grunwaldzkiej 1a
(budynek #5 - nad sklepem ALDI) - I piętro
Główne wejście do szkoły - od strony dostaw towaru do sklepu ALDI. Boczne wejście znajduje się pomiędzy PGNiG a sklepem Aldi. Są to rozsuwane drzwi. Schodami dojdziecie Państwo do nas na I piętro.

Dbając o bezpieczeństwo naszych uczniów wejście do szkoły możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez kontakt z numerem telefonu 575-350-160. 

Erasmus+

Strona w przygotowaniu...

See you soon :)

Dni otwarte 

Co roku organizujemy dla Państwa Dni Otwarte - dzięki, którym mogą Państwo poznać jeszcze bardziej naszą szkołą. 
O SZKOLE

Nasza kadra

Dyrektor Szkoły
Principal
Asystentka 
Specjalista ds. kadr
Specjalista ds. mediów społecznościowych
Assistant
HR specialist
Social Media & Community Specialist


Nauczyciel języka angielskiego
Koordynator programu Erasmus
Doktor nauk społecznych
English teacher
Erasmus Program Coordinator
Ph.D. in Social Sciences
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim
Early childhood and English teacher

Nauczyciel wychowania fizycznego z elementami piłki nożnej
Physical education teacher and football coach
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i języka angielskiego
Early childhood and English teacher
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Early childhood teacher
Nauczyciel języka angielskiego
Nauczyciel Science
Egzaminator
English teacher
Science teacher
Examiner

Nauczyciel języka polskiego 
Teacher of Polish language
Pomoc nauczyciela
Pedagog specjalny
Special educational needs teacher
Nauczyciel muzyki z językiem angielskim
Doktor nauk humanistycznych
Music teacher and English teacher
Ph.D. in Human Sciences

Poznaj nasz od wewnątrz :)

W naszej szkole znajduje się : 

- sale edukacyjne dla poszczególnych klas dostosowane do wieku uczniów,
- sala gimnastyczna,
- sala widowiskowa, na której odbywają się wszystkie, uroczystości, apele, występy i imprezy okolicznościowe, 
- pokój nauczycielski, 
- gabinet dyrektora i wicedyrektora, 
- sekretariat, 
- kącik do odpoczynku i rozmów dla uczniów jak i również dla pracowników, 
- stołówka szkolna, 
- kącik biblioteczny, 
- toalety dostosowane dla dzieci i młodzieży, 
- przestronny korytarz, 
- kameralny kącik relaksacji i spożywania posiłku dla pracowników.


Serdecznie zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęciowej naszej szkoły.
Szukaj